Türk deri ihracatçıları Avrupa’nın en prestijli fuarına Metaverse ile damga vuracak
Dijitalleşmede öncü Türk deri ihracatçıları, ayakkabıda yüzde 71, saraciyede yüzde 42 artış elde ettikleri ana pazarları İtalya’da artırılmış gerçeklik teknolojisiyle Metaverse altyapısındaki çalışmalarını sergileyecek.
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, Avrupa’nın ve dünyanın en değerli ayakkabı ve deri eşya fuarlarından biri olan İtalya Expo Riva Schuh & Garda Çanta Fuarı’na bu yıl 17 Haziran ortasında ikinci kez milli katılım düzenliyor. -20.
Deri ve deri ürünleri ihracatı 865 milyon dolara ulaştı
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri, “2022 yılında 1,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2022’de 2 milyar dolarlık ihracat hedefimize ulaşmak için İtalya’yı en önemli hedef pazarlardan biri olarak görüyoruz. Cumhuriyet. İtalya, yıllık 10 milyar doları aşan ayakkabı ürünleri ithalatıyla dünyanın en büyük deri ürünleri ithalatçılarından biridir. Ocak-Mayıs döneminde deri ve deri mamulleri ihracatımız yüzde 7 artışla 865 milyon dolara ulaştı.” söz konusu.
rekor katılım
2023’ün ilk 5 ayında İtalya’ya 60 milyon dolar ihracat yaptıklarını açıklayan Başkan Zandar, saraciye ihracatında yüzde 45, ayakkabıda yüzde 3,6 artış olduğuna dikkat çekti.
“2023 Ocak ayında Expo Riva Schuh Fuarı için 41 firma ile Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu düzenledik. Bu kez 47 firma ile gideceğiz ve ithalatçıları 1.300 metrekarelik bir stant alanında ağırlayacağız. 47 firmanın katılımıyla gerçekleştirilecek olan etkinlik, Birliğimizin bugüne kadar ulaştığı en yüksek ulusal katılımcı sayısına sahip. Fuara Türkiye’den katılım pandemi öncesine göre iki katından fazla arttı. 111 Türk katılımcının yer aldığı son fuarda ülkemiz, ev sahibi İtalya’nın ardından en fazla katılımın olduğu ülke konumundaydı. Katılımcı firmalarımız yüksek oranda ziyaretçi siparişi alıyor ve özellikle koleksiyon hazırlayan firmalarımız açısından fuarın değeri artıyor.”
Dünyada ilk kez Türk deri ihracatçıları çalışmalarını Metaverse’te sergiliyor
Pandemi döneminde dünyanın ilk dijital fuarına imza attıklarını hatırlatan Zandar, “Firmalarımızın EIB trend alanındaki ayakkabı çalışmalarını ilk edisyonda bir unsura daha imza atarak Metaverse ortamında artırılmış gerçeklik teknolojisi ile gösterdik. Expo Riva Schuh Fuarı’nın Bu sefer firmalarımıza ait toplam 65 eser artırılmış gerçeklik teknolojisi ile EIB metaverse altyapısında sergilenecek. EIB Metaverse trend alanında ziyaretçiler çalışmalarımızı 3 boyutlu ve 360 derece inceleme şansı bulacaklar. Fuar kapsamında Türkiye’nin milli katılımı dışında katılımcı firmaları ve çalışmalarını bu kadar yeni bir proje ile tanıtan başka bir ülke yok. Ülkemizin dijitalleşme yolunda değerli bir boşluğu kapatmasını sağlayacak bu atılımdan gurur duyuyoruz” dedi. dedi.
İtalya’ya yapılan ihracatta ayakkabı ve saraciyede artış
İtalya, 2022’de yüzde 48 ivmeyle 145 milyon dolarlık ihracatla en çok deri ve deri mamulleri ihraç ettiğimiz 3. ülke konumunda. İtalya’ya yüzde 47 artışla 53 milyon dolar, ayakkabı yüzde 71 artışla 48 milyon dolar, saraçlık yüzde 42 artışla 31 milyon dolar, deri kürk ve konfeksiyon 11 milyon dolar ihracat yapıldı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı